How to Prepare Yummy Tauhu Tempe Tumis Garing

Tauhu Tempe Tumis Garing. Sud ah agak garing masukkan cili kering kisar. Goreng ayam, tauhu dan tempe dlm minyak yg panas hingga kecoklatan tak perlu lama sbb ayam sudah masak. Goreng juga bumbunya yg dah kering hingga garing dan taburkan atas ayam, tauhu dan tempe goreng tadi.

Tauhu Tempe Tumis Garing Masukkan kacang panjang, tauhu dan tempe. Kacau hingga rata, dan masukkan perasa dan garam secukup rasa. Dengan bahan utama yang sangat murah bisa memberikan anda dan keluarga sajian yang luar biasa. You can have Tauhu Tempe Tumis Garing using 16 ingredients and 5 steps. Here is how you achieve that.

Ingredients of Tauhu Tempe Tumis Garing

  1. You need of A). Bahan untuk ditumis:.
  2. It's 1 of biji bawang besar -dimayang halus.
  3. Prepare 3 ulas of bawang putih -dimayang haus.
  4. It's 9 of biji cili padi -dibelah dua.
  5. You need 1 of biji cili besar merah -dihiris nipis.
  6. Prepare of B). Bahan-bahan lain:.
  7. It's 15 gram of ikan bilis -ditumbuk.
  8. It's 1 sudu teh of udang kering -ditumbuk.
  9. Prepare 2 keping of tauhu -dipotong dadu.
  10. It's 3 keping of tempe -dipotong dadu.
  11. You need 50 gram of tauhu kering -dicuci dan direndam hingga kembang, toskan.
  12. You need 50 gram of suhun -dicuci dan toskan.
  13. Prepare 1/2 sudu teh of garam halus.
  14. You need 1 of sudu gula pasir.
  15. You need 1/2 sudu teh of serbuk perasa.
  16. You need 200 gram of minyak masak.

Dengan penataan yang tepat, sajian ini juga akan mampu dijual di restoran dengan harga yang masih masuk akal. Resep Tempe Goreng Pedas Tumis bawang, daging kisar, daun sup dan garam secukup rasa sehingga masak; Lenyek kentang & gaul bersama bahan tumis tadi. Potong tauhu dari bahagian atasnya kepada bentuk x. Campur isi tauhu yang dikeluarkan dengan bahan tumis tadi.

Tauhu Tempe Tumis Garing step by step

  1. Bahan disediakan seperti dalam gambar..
  2. Panaskan minyak, goreng terlebih dahulu tauhu bersama tempe. Cukup hanya digoreng separuh garing sahaja. Angkat dan toskan..
  3. Keluarkan sebahagian minyak masak, tinggalkan anggaran 3 sudu sahaja. Masukkan semua bahan tumis. Tumis hingga wangi dan keperangan, masukkan ikan bilis dan udang kering tumbuk..
  4. Masukkan tauhu, tempe, tauhu kering dan suhun. Kacau sebentar hingga rata. Selepas itu masukkan pula garam, serbuk perasa dan gula. Gaulkan mesra..
  5. Tutup api dan sedia dihidangkan. Sekian resepi istimewa dari Murni's LittleKitchen. Selamat mencuba dan sila menjamu selera😘.

Isikan kentang yang sudah digaul sebati ke dalam tauhu. Celup tauhu dengan garam dan telur dan gorengkan. Hidangan tumis tempe di dapur Indonesia adalah salah satu masakan yang digemari dan hampir selalu disajikan di dapur rumahan setiap harinya. Baik sebagai lauk pendamping atau sebagai camilan teman ngeteh dan ngopi. Biasanya tempe dimasak sebagai masakan tumis, orek, bacem, atau opor.

Catat Ulasan

0 Ulasan