Recipe: Tasty Kek coklat gebu

Kek coklat gebu. Hai semua.hari ini Ariana nak share satu resepi kek yang menarik dan simple untuk korang try.yang pastinya rasanya sedap sangat. Siapa pernah makan kek coklat moist yang sangat enak, sangat gebu dan paling penting, melt dalam mulut? Hari ini kami akan kongsikan kepada anda resepi kek coklat moist yang sangat enak dan.

Kek coklat gebu Masukkan coklat memasak dan hancurkannya ke cecair. Selalunya kek pisang ni susah sikit nak jadi. Kali ni saya nak kongsikan resepi kek pisang gebu yang sangat senang dan confirm jadi punya. You can have Kek coklat gebu using 9 ingredients and 4 steps. Here is how you cook that.

Ingredients of Kek coklat gebu

  1. It's of Bahan kisar guna blender.
  2. It's of biji telur (suhu bilik).
  3. You need of minyak masak.
  4. Prepare of susu pekat.
  5. You need of susu segar (saya guna susu tepung).
  6. You need of gula.
  7. Prepare of serbuk koko.
  8. Prepare of tepung naik sendiri (diayak).
  9. It's of soda (diayak sekali dengan tepung).

Lembut dan gebu dua gabungan kek coklat dan puding karamel. Pasti jadi rebutan bagi mereka yang suka manisan karamel. Kek coklat puding karamel bahan-bahan karamel. Kek Pisang Blend Moist Gebu Sedap.

Kek coklat gebu step by step

  1. Panaskan ketuhar pada suhu 180 Celsius selama 10 minit api bawah..
  2. Sediakan blender masukkan kesemua bahan blender kecuali tepung dan soda. Kisar selama 1 @ 2 minit..
  3. Tuangkan bahan yg dikisar tadi ke dalam mangkuk lain. Ambil penapis utk ayak tepung dan soda.
  4. Gaul rata tepung biar sebati. Klau tepung berbintil tapiskan adunan sebelum di letakkan dalam loyang. Sediakan loyang sapu dengan minyak dan tepung buang lebihan tepung tadi. Bakar selama 30 - 40 minit suhu 180 Celsius api bawah..

Popia Nestum Sedap Popia Simpul Serunding Tepung Kek Coklat. Panduan Membuat Kek Coklat Kukus atau Bakar yang Sedap. Sebelum menghasilkan CD Kek Coklat ini, syarikat saya iaitu Future Business Network (FBN) telahpun membuat beberapa seperti. Antara kek yang menjadi kegemaran adalah kek coklat moist yang di kukus dengan topping coklat yang umph!! Tekstur lembut dan gebu makin terasa nikmat di nikmati dengan minuman panas.

Catat Ulasan

0 Ulasan