Recipe: Delicious Kek marble kukus moist

Kek marble kukus moist. Nampak moist tekstur kek marble ni kann. Cara Menyediakan Kek Marble Moist Sukatan Cawan. Kek Marble susu yang saya dah berjaya cuba, kek ni memang moist dan sedap, tambah-tambah Boleh tengok post saya buat kek marble versi kukus di sini dengan menggunakan resepi yang sama.

Kek marble kukus moist Apa yang special pasal kek ni ialah kek ni mengguna kaya. Kek marble moist sering dikatakan sebagai kek yang paling tidak jemu dan tidak muak untuk dimakan. Kebiasaannya, kek marble yang dibeli di kedai banyak yang kering. You can cook Kek marble kukus moist using 13 ingredients and 7 steps. Here is how you achieve that.

Ingredients of Kek marble kukus moist

  1. It's of Bahan Adunan A.
  2. You need of biji telur putih gred B.
  3. Prepare of gula kastor.
  4. You need of Bahan Adunan B.
  5. Prepare of biji telur kuning gred B.
  6. Prepare of sudu kecil ovalette.
  7. It's of sudu kecil assent vanila.
  8. You need of sudu besar susu pekat.
  9. It's of butter.
  10. Prepare of gula castor.
  11. Prepare of sudu kecil garam halus.
  12. It's of tepung gandum.
  13. Prepare of sudu kecil baking powder.

Namun, jika buat sendiri anda boleh cuba berulang-ulang kali sehingga jadi moist dan menepati citarasa anda. Memang dari dulu lebih suka kek coklat moist berbanding kek yang agak kering. Tak tahulah kenapa, memang dari dulu kek coklat moist kukus dirasakan paling sedap. Cara mudah hasilkan Kek Marble moist yang sangat sedap dan hanya menggunakan sukatan cawan.

Kek marble kukus moist step by step

  1. Mulakan dengan bahan adunan A. Pukul putih telur & gula hingga naik kembang dan ketepikan..
  2. Sediakan mangkuk berasingan, pukul butter dan gula hingga kembang, kemudian masukkan telur kuning. Pukul lagi hingga adunan sebati..
  3. Kemudian, masukkan garam, vanila accent dan susu. Pukul sebati sebentar..
  4. Masukkan bahan kering tepung dan baking powder. Akhir sekali masukkan putih telur dengan cara menggaulkan dengan spatula secara bentuk 8..
  5. Asingkan kepada 3 bahagian untuk warna hijau,unggu dan merah. Masukkan adunan secara berselang seli..
  6. Sediakan air kukusan setelah mendidih panas masukkan bekas kek untuk dikukus selama 30 minit..
  7. Setelah masak sejukkan dan sedia untuk dihidangkan..

Bagi anda nak berniaga, Kek Marble ni antara yang sesuai dan senang dihasilkan. Bahan yang digunakan pun tak terlalu banyak, sukat guna cawan dan hasilnya memang sedap. Nampak macam sedap sangat kek coklat moist ni. Anak-anak tentu suka makan kek sebegini. Kalau anda mahu mencuba boleh ikut resepi kek ini.

Catat Ulasan

0 Ulasan