How to Cook Delicious Cha Bang Ang -minuman viral

Cha Bang Ang -minuman viral. Korang pernah minum dah Air Cha Bang Ang ni? Dah pernah viral sebelum ni, dan saya baru je nak Rasa buat sendiri. Ada yang jual jugak saya tengok.

Cha Bang Ang -minuman viral Cha Bang Ang nie sangat viral di Instagram dan ramai artis-srtis yang buat review. Nak beli pun bukannya senang kerana tak semua tempat ada agent yang jual. Khas buat student yang yang menginap di UTM Skudai , kami menyediakan perkhidmatan FREE delivery ke setiap kolej. You can cook Cha Bang Ang -minuman viral using 11 ingredients and 3 steps. Here is how you cook it.

Ingredients of Cha Bang Ang -minuman viral

  1. It's of cincau manis (potong kiub kasar).
  2. You need of gula perang.
  3. Prepare of air tapis (untuk dimasak dan dijadikan air gula perang).
  4. It's of @ 1 sudu biji selasih.
  5. It's of air panas.
  6. You need of susu segar full cream.
  7. You need of @ 1 tin susu cair.
  8. You need of sudu susu pekat manis.
  9. Prepare of Secubit garam halus.
  10. It's of esen vanilla.
  11. It's of ais kiub (secukupnya).

Cha Bang Ang Thai Grassjelly Caramel Milk Dessert Drink Aroikah Thailand. Air Soda Herbs Resepi Air Viral Minuman Berbuka Puasa. Title : "Resep Minuman Sehari-hari" Ini adalah video tutorial membuat minuman viral yang banyak dibagikan di Instagram. Minuman yang dari Thailand dan sudah tersebar ini rasanya manis gurih dengan susu karamelnya.

Cha Bang Ang -minuman viral step by step

  1. Sediakan bahan-bahan seperti dibawah..
  2. Satukan gula perang, air dan esen vanilla. Masak hingga gula larut seluruhnya. Matikan api. Ketepikan dan biarkan air gula sejuk. Sementara itu, rendam biji selasih di dalam air panas supaya ia kembang..
  3. Di dalam satu bekas/jug, satukan semua bahan kecuali ais. Kacau rata semuanya dan sedia dihidangkan. Jika suka ais, masukkan ais ke dalam gelas berasingan sewaktu mahu menikmatinya bagi mendapatkan rasa yang lazat, tulen dan tidak cair/tawar. Sekian resepi istimewa dari Murni's LittleKitchen. Selamat mencuba dan sila menjamu selera😘.

Newest flavour edition of Cha Bang-Ang! Green Tea for all Matcha lovers out there, let's try for Iftar today & let us know how you like it http. Cha Bang Ang Resepi Minuman Susu Cincau Viral Sejak kebelakangan ni CHA BANG-ANG telah pun viral di negaraku Malaysia yang tercinta ini. Tetapi ramai yang susah nak cari.

Catat Ulasan

0 Ulasan