Easiest Way to Cook Tasty Paprik Ayam Sayur lebih

Paprik Ayam Sayur lebih. Kredit foto: Eda Arina & Syazlin Mansor (Gambar bukan menggunakan resepi di bawah). Paprik ayam merupakan menu yang cukup senang untuk dibuat kerana anda tidak perlu memasak menu tambahan lain. Serba-serbi cukup hasil gabungan sayur-sayuran dan ayam.

Paprik Ayam Sayur lebih Makan acap kali pun tak terasa muak. Paprik Ayam Resepi Ayam Masak Paprik Cara masak ayam paprik. Anda boleh tambah sayur atau bahan yg ingin diubahsuai. You can have Paprik Ayam Sayur lebih using 14 ingredients and 3 steps. Here is how you cook that.

Ingredients of Paprik Ayam Sayur lebih

  1. It's of Ayam (Cincang kecil).
  2. You need of Sgenggam lada kering (Blend).
  3. Prepare of Carrot.
  4. You need of Cendawan.
  5. It's of bunga kubis.
  6. It's of brokoli.
  7. It's of jagung.
  8. You need of kailan.
  9. You need of kubis.
  10. Prepare of cili padi.
  11. Prepare of garam gula scukup rasa.
  12. You need of sos ikan.
  13. It's of sos tomato.
  14. Prepare of sos cili.

Goreng ayam jangan sampai terlalu garing. Masukkan bawang merah, bawang putih dan cili yang ditumbuk. Masukkan serai, daun limau purut dan sayur-sayuran. Bila sudah mendidih, masukkan bawang besar dan buah tomato.

Paprik Ayam Sayur lebih step by step

  1. Panaskan minyak dan masukkan bawang putih yang dicincang halus. Tunggu sekajap dan masukkan serai yang telah dtumbuk dan daun limau yang dbuang batang tengahnya, cili kisar masak shingga pecah minyak dan kacau masukkan ayam hingga masak.
  2. Setelah itu masukkan prencah tomyam satu sudu (sy guna yang tin putih gambar ada gambar perempuan). Setelah ayam telah masak masukkan sayur sayuran yang keras dahulu 😂.
  3. Masukkan Scukup rasa, sos ikan, sos cili dan tomato dan masukkan sayur yang mudah masak dan siap 😋.

Kebiasaan ayam paprik boleh disediakan dengan dua cara sama ada berkuah atau sedikit kering. Selain daripada isi dada ayam , masakan paprik boleh diganti dengan hirisan daging yang telah direbus , udang dan juga sotong untuk masakan paprik ini. Paprik Ayam Resepi Ayam Masak Paprik Cara masak ayam paprik. Tapi kita masak yang simple ja lah. Ayam yang dimasak paprika boleh dicampurkan dengan sayur-sayuran supaya kelihatan lebih menarik dan hidangan anda juga lengkap.

Catat Ulasan

0 Ulasan